Aktualności Aktualności

Powrót

PO WYCIECZCE ROWEROWEJ

Błękitne niebo zwiastowało dobrą pogodę. Frekwencja jak na środek sezonu wypoczynkowego również. Nasze zajęcia terenowe „Rowerem przez las” zaczęły się od odwiedzenia Pomnika Przyrody „Lipa Anna”, która jest symbolem znaczka turystycznego dostępnego do zakupu w Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej. Po krótkiej opowieści, udaliśmy się w las.

Na wstępie na szlak rowerowy „Zakątkami Puszczy Goleniowskiej” przywitał nas Leśniczy Leśnictwa Pucko, opowiadając o lesie, którym gospodaruje. Dowiedzieliśmy się, że możemy napotkać po drodze wiele zwierząt: sarny, jelenie, dudka, dziki, a nawet wilki. Przejazdu rowerem przez leśną knieje dopełniły przystanki, na których mogliśmy się dowiedzieć o warstwowej budowie lasu, planowanych wycinkach drzew, sadzeniu młodego pokolenia drzew. Punktem kulminacyjnym była rywalizacja drużynowa: leśna sztafeta. Każda grupa dostała średnicomierz, którym na czas mierzyła pierśnice drzew. Najlepsza drużyna została nagrodzona upominkami.

Kolejny przystanek był dedykowany orientacji w lesie. Słupek oddziałowy był doskonałym atrybutem wyjaśnienia podziału powierzchniowego lasu. Dowiedzieliśmy się jak nie zgubić się w lesie oraz jak informować służby w przypadku nagłego wypadku w lesie. Po drodze napotkaliśmy pułapkę feromonową IBL -1 z owadami brudnicy mniszki. To one pomagają nam monitorować liczebność owadów w lesie oraz przewidywać gradacje – czyli masowy wylęg.

Mimo naszych szczerych chęci w nawoływaniu koników w zagrodzie pokazowej Konika Polskiego, nie chciały one wyjść z chłodnego lasu na polanę aby pokazać swój majestat. Punkt kulminacyjny wycieczki przypadł na nowo wybudowaną wieżę widokową Dolina Iny. To tam znaleźliśmy przedmioty z drewna na każda literę alfabetu uzupełniając kartę pracy.

Wycieczkę zakończyliśmy pod Ośrodkiem Edukacji Przyrodniczo Leśnej. Dystans 17 km nie dał się we znaki, więc już niedługo spodziewajmy się nowej trasy z nowymi atrakcjami. Dziękujemy serdecznie za udział i zapraszamy do lasu.